Træning & Motion

Jo ældre man bliver, jo flere ting bliver mere besværligt, hvoraf motion blot er en af dem. I takt med at man bliver ældre, er der nemlig også mange, der oplever en nedsat mobilitet og balance, samt at kroppen bare ikke længere vil, hvad man førhen har været vant til. Det kan derfor være en god idé at investere i træningsredskaber til hjemmet. I...

Jo ældre man bliver, jo flere ting bliver mere besværligt, hvoraf motion blot er en af dem. I takt med at man bliver ældre, er der nemlig også mange, der oplever en nedsat mobilitet og balance, samt at kroppen bare ikke længere vil, hvad man førhen har været vant til. Det kan derfor være en god idé at investere i træningsredskaber til hjemmet. I dag findes der et væld af træningsudstyr, der kan få dig i gang med at dyrke motion.

Hos Senior24.dk har vi samlet et godt udvalg af redskaber til træning og motion, der kan sørge for, at du får gang i kroppen igen.

Mere

Træning & Motion 13 varer

Viser 1 - 13 af 13
Viser 1 - 13 af 13

Valg af træningsredskab til seniorer

Selvom din alder stiger, er der ingen grund til at droppe motionen. Det er nemlig vigtigt både at træne din kondition, din mobilitet, din balance og dine muskler uanset alder.

Træning og motion er godt for kroppens skyld, da det kan mindske risikoen for diverse helbredsproblemer og sygdomme. Træning og motion er også med til at mindske stivhed i muskler og led, hvilket kan gøre, at du bliver ved med selv at kunne klare alle hverdagens gøremål.

Det anbefales, at du er fysisk aktiv i minimum 30 minutter om dagen. Men i stedet for at gå udenfor, kan du klare motionen direkte fra dit hjem. Hos Senior24.dk har vi nemlig udvalgt flere motions- og træningsredskaber, der kan hjælpe dig med at få pulsen op i den anbefalede halve time, hvad enten det er konditions- eller styrketræning.

Konditionstræning
Hvis du ønsker at træne din kondition, skal du sørge for, at du bevæger dig så meget, at din puls stiger. Konditionstræning er især godt for dit blodomløb samt for dit hjerte og generelt bare kroppen. Det kan være alt lige fra at gå en tur i skoven til at lege med dine børnebørn eller ved brug af motionsredskaber. Nogle redskaber, der sagtens kan anvendes til konditionstræning, er eksempelvis en pedaltræner, et løbebånd, en motionscykel eller en trampolin.

Styrketræning
Det er altid en fordel, hvis du sørger for at kombinere konditionstræning med styrketræning. Styrketræning er nemlig godt for dine muskler, da du træner med en større belastning. Denne belastning kan du få ved at træne med vægte, med elastikker eller med din egen kropsvægt. Hos Senior24.dk kan du finde redskaber, hvor du blandt andet kan træne med din egen kropsvægt for at styrke forskellige områder på kroppen. Mens en rygtræner er ideel til at styrke ryggen, er en mavetræner naturligvis velegnet til at styrke din mave.

Derfor er det sundt at dyrke motion som ældre
Motion har den samme virkning for ældre mennesker, som motion har for unge mennesker. Det vil sige, at selvom du er lidt oppe i alderen, så får du lige så meget gavn af den fysiske aktivitet, som når du var yngre. At dyrke regelmæssig motion kan være effektivt, når det kommer til forebyggelsen af diverse helbredsproblemer og livsstilssygdomme.